22 april

22 april 2018

Het is zondagavond net terug van het eten met Andreas en Sofien.

Tijd om te te gaan slapen na een inspannende dag.

Vandaag weer 34 km gelopen maar dan vooral berg op en af. Het was best zwaar maar ook mooi.

Het is dan gewoon een heerlijk gevoel als je op de plaats van bestemming bent en na een heerlijke douche aan een pilsje zit.

De toch was voor het grootste gedeelte mooi door de bossen met eucaliptus bomen.

Ook olijfboomgaarden en kurkbomen.

Wel is er soms dat er wat lange rechte stukken weg tussen zitten.

Daar moet je wel opletten want er wordt flink hard gereden.

Als afsluiting een paar km voor Alvalazere de plaats waar ik nu slaap.

Op een klein smal binnenweggetje stopte een auto met een paar oude mannen. Eentje werd daar schijnbaar afgezet en had een flinke plastic kan wijn bij hem.

Hij wou hebben dat ik wijn dronk en dat dat allemaal op zijn Portugees.

Met handen en voeten heb ik hem toch duidelijk kunnen maken dat dat na meer dan 30 km niet zo’n goed idee was. Dat ik dan waggelend verder moest.

Het geeft wel aan hoe vriendelijk hier de mensen zijn.

Het is gewoon heerlijk hier.

1. Nel en Mari Klijsen:
    23 april 2018
    Fijn om te lezen dat het goed gaat en je ervan geniet. 1 glaasje had misschien gekund wat zwalken is ook niet slecht.grapje nog veel loop plezier
  2. Ans en Wim:
    23 april 2018
    Fijn dat alles weer loopt, zoals je het gepland hebt. Geen fysieke belemmeringen meer.
    Geniet van je tocht!
  3. Riny Peerlings:
    23 april 2018
    Je groeit in je tocht, Balt!! Geweldig! Fijn ook dat je lieve mensen tegenkomt. Maar dat lijkt onderdeel van 'dit soort lopen'.
    Weer een goeie dag vandaag en geniet van wat er op je pad komt!!
  4. Tineke Slaats:
    23 april 2018
    Gaat allemaal goed en gezellig lees ik wel. Verstandig hoor de wijn af te slaan, kan je inderdaad beter drinken als je niet meer hoeft te lopen. Leuk om je verslagjes te lezen dan kunnen we er ons een beeld bij vormen. Weer veel loopplezier en ontspanning. Groetjes Tineke en Mari
  5. Dennis:
    Schitterend ...boa viagem...!
  6. Cees Boezer en Willemien de Nijs:
    Hoi Balt,
    Lees wel dat na wat opstart problemen je het lekkere ritme van het wandelen weer goed opgepakt hebt. Het buikje zal wel al iets minder worden denk ik zo maar. Telkens weer een mooi verhaal en zeker ook mooie foto's. Veel succes weer gewenst en geniet van al het moois dat je ziet. Groetjes Cees en Willemien.
  7. Elly de Louw:
    23 april 2018
    Heel fijn dat je mensen bent tegengekomen met wie het heel goed klikt
    Met drie is altijd gezelliger als alleen; met alcohol op lijkt mij ook geen goed plan
    Na de tocht gezamelijk even napraten onder het genot van een pilsje.Heerlijk!! Wens je en jouw stapgenoten nog een fijne voortzetting van de tocht. Groetjes Elly de Louw.
  8. Ton en Marina:
    Hoi Balt,
    Fijn dat je laatste reisverslagen positief zijn. Het lopen gaat je goed af na een beetje problematische start, gelukkig maar. Jammer dat het soms behoorlijk regent, maar we hopen dat je toch kan genieten van alles om je heen en vooral van de mensen die je spreekt en die jou aanspreken onderweg. Geniet van een biertje en wijntje op het goede moment.
    We wensen je veel sterkte en succes met je wandeltrip !!
    Groeten van Ton en Marina.
  9. Albert Schellekens:
    Hoi Balt
    Fijn om te lezen dat het goed met je gaat. Je legt flinke afstanden af in een, zoals de foto's laten zien, een mooie omgeving en met flinke stijgingspercentages. Geniet van de bezienswaardigheden onder weg en de mooie contacten met de mensen en s'avonds van het lekkere eten en een lekker glas wijn of pilsje. De komende tijd veel succes en plezier met het wandelen. Groeten van Albert Schellekens
  10. Louis:
    24 april 2018
    Zo te horen gaat het goed. Succes verder ermee
  11. Ad:
    24 april 2018
    Fijn dat het weer beter gaat ook gezellig dat je zoveel mensen ontmoet, geniet ervan succes met de volgende route.roetjes Ad en Thea
  12. Els van Drunen:
    24 april 2018
    Wat gezellig om je reisverslag te lezen ,lijkt me ontzettend leuk om te doen en zo contact met andere mensen en de cultuur .
    Fijn dat het goed met je gaat.