4 mei

4 mei 2018

Een korte etappe vandaag 20 kilometer. Al vroeg bij de auberge. Hij is nog niet open maar ziet er heel goed uit.

De etappes mogen niet te lang worden want dan ben ik te snel in Santiago.

Vanaf nu proberen zo rond de twintig kilometer per dag te lopen.

Vandaag is dat dus goed gelukt

Morgen zal het iets meer zijn dan wordt het Ponte de Lima.

Dit moet een mooie plaats zijn.

Afgelopen nacht geslapen bij Antonio Albergue Pedra Furada. Wist dat er maar 4 slaapplaatsen waren en een kamer met twee bedden.

Ik was op goed geluk daar naar toe gelopen zonder te reserveren.

Maar zonder geluk vaart niemand wel ik had had het laatste beschikbare bed.

Antonio schijnt heel bekend op de Camino te zijn.

Hij staat zelfs met foto in het boekje van Jonh Brierley.

De schrijver van een boekje over de Camino met de route’s er in.

Het is wel het beste wat beschikbaar is en in Porto heb ik er een kunnen kopen.

Goede omschrijvingen van de route’s

En de overnachting adressen en andere informatie.

Zo meteen gaat de aubergue open en dan douchen en lekker een pilsje op het terras bij  de bar aan de overzijde.

1. Jeanne Schalken:
    4 mei 2018
    Gaat lekker zo Balt en inderdaad niet te lang lopen maar vooral ook genieten en als je dit leest dan doe je dat ook. Succesjes de laatste 199 km.
  2. Tineke Slaats:
    4 mei 2018
    Klinkt allemaal heel goed. Een hele fijne en goede voortzetting van je tocht....

Groetjes van ons
  3. Riny Peerlings:
    4 mei 2018
    Hou de moed erin, Balt!! Met wat geluk op z'n tijd zal dat vast gaan lukken. Je knieën doen nog steeds wat er van ze verwacht wordt?! Ook daarmee heb je dan geluk gehad! Groet en morgen weer succes!!
  4. Elly de Louw:
    5 mei 2018
    Fijn dat het goed gaat met de knieen. Lucky men bij het vinden van een slaapplaats en wat het weer betrefd, want als ik naar de foto's kijk ziet het gras daar wel erg groen d.w.z. veel regen. Ponte de Lima zal wel bekend zijn om zijn brug zoals de naam van het plaatsje mij doet denken. Nog veel wandelplezier de komende 10 dagen! Groetjes Elly de Louw.
  5. D.v.Oversteeg:
    5 mei 2018
    Het ga je nog steeds goed lees ik wel maar denk je ook aan je bloeddruk het is geen kroegentocht he maar een pelgrimstocht haha het ga je goed succes
  6. Albert Schellekens:
    Hoi Balt.
    Fijn om steeds te lezen dat goed met je gaat. Uit je verhalen maak ik op dat je steeds nieuwe mensen ontmoet en tot nu toe steeds goede slaapplaatsen hebt gevonden. Ook het eten en drinken was goed. Tijdens andere wandelingen heb ik wel gemerkt dat je je plezier niet laat beïnvloeden door de regen. Na regen komt zonneschijn, al moet je daar soms wat langer op wachten. Ik wens je nog veel wandelgenot tijdens het vervolg van je tocht naar Santiago
  7. Lian:
    6 mei 2018
    Het gaat heel goed zo te lezen en geniet je er met volle teugen van.
    Geniet van de rest van je reis.
    Groetjes lian en marcel
  8. Tha en Frans:
    6 mei 2018
    Balt wij genieten van jou verhalen wat mooi dat t zo kan.
    heel veel loop plezier daar. en fijn dat je daar anderen mensen ontmoet. mooi groetjes van ons FRANS EN THEA