2 mei

2 mei 2018

Een nieuwe poging om wat te schrijven

Gisteren is het bij het verzenden mis gegaan.

Gisteren in Porto aangekomen een hele drukke stad waar je je nek breekt over de toeristen.

Niet mijn ding toch even een terrasje gepikt en een fles wijn gekocht.

In de auberge waar ik sliep was een Nederlandse vrijwilliger werkzaam zijn naam is Mike.

Met hem heerlijk een wijntje gedronken en ervaringen uitgewisseld van de caminos die we beiden gelopen hebben.

Daarna zijn we beiden in een cafe annex snackbar wat wezen eten op zijn advies heb ik dus een specialiteit van Porto gegeten.

Genaamd Francesinha 1400 calorieën daarna heb je inderdaad geen honger meer.

Vanmorgen in de auberge in Porto een nieuw boekje met de route gekocht. Wat ik had was niet echt duidelijk en wat ik nu daar staan duidelijker de auberges in.

Alhoewel vandaag in Vilarinho waar een auberge langs de weg aangegeven stond op 500 meter en daarna op 1000 meter.

Kreeg ik na weer een kwartier gelopen te hebben een beetje raar gevoel.

Bij een cafe gevraagd naar de auberge en die mevrouw wees naar om de hoek naar een particulier hostel.

Dat is dan wat je noemt geluk hebben.

Er was gelukkig nog een bed vrij want er wordt schijnbaar veel gereserveerd.

Maar dus nu weer een prima slaapplaats voor € 12,00.  Het voordeel is je hoeft je handdoek en beddengoed niet te gebruiken want dat is er allemaal.

Dus ik zit nu in de tuin dit verslag te schrijven met een pilsje en verschillende nationaliteiten mensen om me heen. Ook een vrouw uit Nederland.

Dus weer een dag verder straks wat eten in een restaurant wat er schijnt te zijn en morgen weer een nieuwe dag.

1. Jeanne Schalken:
    2 mei 2018
    Op de foto zit je er lekker ontspannen bij Balt, ‘t eten ziet er ook niet verkeerd uit. fijn dat het lopen goed gaat en je steeds weer leuke mensen ontmoet. Geniet van de volgende dagen.
  2. Elly de Louw:
    2 mei 2018
    Even een relext dagje gehad. Porto lijkt me wel een mooie stad. In elke grote stad barst het altijd van de toeristen; en zeker in Porto omdat het op de route ligt naar Santiago. Nog veel stapplezier. Gr. Elly de Louw.
  3. Beppie en Sjef:
    3 mei 2018
    Geziet er op die foto goed uit dus het gaat je goed houwe zou, succes.