16 mei

16 mei 2018

Al een paar dagen wat rond gelummeld in Santiago.

Maar de dagen perfect door gekomen

‘s morgens naar het huis der lage landen. Hier zijn twee vrijwilligers van het genootschap uit Nederland.

Je kunt daar een kopje koffie of thee drinken en andere pelgrims uit Nederland en Belgie ontmoeten.

Daarna naar de kerkdienst. Mooi vooraan een plaats omdat Ilse al vroeg gegaan was.

De andere dagen een wat mindere plaats maar dat hindert niet. Ook het vat al weer drie keer zien zwaaien. Wie het mee gemaakt heeft weet hoe bijzonder dit iedere keer weer is.

In de middag wat rond gewandeld. Er is hier een mooi park en uiteraard een terrasje gepikt.

‘avonds iedere keer in een andere samenstelling en aantal met pelgrims van de afgelopen weken gedineerd.

Vanmorgen zijn de laatste pelgrims die ik kende vertrokken maar wat gebeurd er.

Toen ik terug kwam van een rondtoer door de stad met een toeristentreintje en op het plein voor de basiliek wat rond keek lag Andreas daar op de grond bij te komen van zijn aankomst.

Kan toch geen toeval zijn

Even een beetje bij gepraat en afgesproken dat we elkaar morgen weer zien.

En zo wordt mijn laatste dag ook weer ingevuld.

Met bijpraten en rugzak weer inpakken en dan voldaan en met een goed gevoel van een mooie en bijzondere Camino weer naar huis.

Voor Nederland en Frankrijk Bon Camino

Voor Spanje Buen Camino

Voor Portugal Bom Caminho

1. Tha en Frans:
    16 mei 2018
    Bald wat mooi om te horen hoe jij t allemaal beleeft
    geweldig. om met zo veel vrienden je verhaal te delen.
    in ieder geval sterkt met de terug reis tot ziens. groetjes van Frans en Thea
  2. Ans en Wim:
    Goede reis terug!
  3. Balt Korthout:
    Dankjewel
  4. Hetty:
    16 mei 2018
    IK wens je een goede terug reis
  5. Balt Korthout:
    16 mei 2018
    Dankjewel meisje lief van jou
  6. Tineke Slaats:
    17 mei 2018
    Klinkt allemaal weer goed. Geniet van je laatste dag daar en een voorspoedige reis naar huis! Groetjes...